josephine-corianne.reismee.nl

Eerste ervaringen met Kenia....

Wat leuk dat jullie onze blogs lezen en zo ons avontuur kunnen volgen!

Je weet zeker dat je in Kenia bent, als er een aap aan je raam van je appartement gaat zitten rommelen, om eten te pakken wat in de keuken ligt. Want ja, dat is niet iets wat je in Nederland zou verwachten. Wat schrokken wij ons een hoedje!
Vanmorgen om 11:15 uur (Keniaanse tijd, een uur eerder dan in Nederland) kwamen we na een lange en intensieve reis aan in ons appartement. De dag ervoor stonden we rond 16.00 uur namelijk al op Amsterdam Schiphol gereed met al onze koffers om in te checken voor dit grote avontuur. Check hiervoor onze foto’s! Wat er allemaal in zit....? Heel veel sportmaterialen, (kinder)bijbels, knutselspullen en uiteraard ons pak hagelslag. Wat zijn we dankbaar voor alles wat we mee mochten nemen! De vlucht van Amsterdam naar Nairobi had een halfuurtje vertraging, maar ging verder prima. We konden dus rustig opstarten. Want...op het vliegveld van Nairobi konden we verreweg van rustig aan doen vanwege de eerdere vertraging. Al hollend liepen we over het vliegveld, van de ene bagagecontrole naar de andere. Hier blijkt echt hoe de gang van zaken gaat in Kenia. Als blanke ben je hier een bezienswaardigheid en willen ze van alles voor je doen, als ze er maar geld voor krijgen. Gelukkig hielpen twee jongens ons heel snel door alles heen, waardoor we net op tijd onze vlucht naar Mombassa gehaald hebben. Pfoe, wat een opluchting! Deze vlucht was maar drie kwartier, maar we hebben veel mooie dingen gezien, zoals de Kilimanjaro die hoog boven de wolken uitstak. Toen we op vliegveld Mombassa aankwamen, werden we overspoeld door taxichauffeurs die ons graag naar het appartement wilden brengen. Gelukkig heeft Ruth’s Shelter hun eigen contactpersonen, door wie we hartelijk werden ontvangen. Alle koffers werden in de busjes gestouwd (weer staan er dan heel veel mannen klaar om ook een klein duwtje tegen je koffer te geven om daar dan vervolgens geld voor te vragen) en op naar het appartement. Onderweg hebben we al heel veel van Kenia gezien. Bijvoorbeeld de prachtige natuur, de leuke straatwinkeltjes, de chaos in het verkeer en helaas ook de armoede en het soms zo doelloos lijkende bestaan van de inwoners. Op heel veel plekken zie je (vooral) mannen alleen of in een groep staan, kijkend naar de auto’s die langsrijden.
Na een rit van zo’n twee uren, kwamen we aan bij ons appartement. Daar hebben we onze koffers uitgepakt en even rustig aan gedaan. Vervolgens zijn we nog even de straat op gegaan om boodschapjes te doen, onder andere bij een heerlijke groenteboer, en om zelf even wat te eten. We gaan zometeen lekker ons mandje in omdat we morgen al vroeg op de school verwacht worden. Die ervaringen gaan we natuurlijk snel weer met jullie delen!